19.5.2017

sängyn pohjalta

viitaten flunssaan, joka on nyt aiheuttanut minulle kaksi vapaapäivää tällä viikolla (tämä perjantai on toinen, kun aamusella oli ääni niin kamalan kuuloinen, etten vaan kerta kaikkiaan viitsinyt näyttää naamaani silmäpolilla; lisäksi yskin ihan selvästi enemmän kuin aiemmin). Harmittaa, mutta meillä on ollut oikein mukava sadepäivä Samin kanssa täällä kämpillä. Sami on tehnyt omia kouluhommiaan ja minä oikeastaan vain istunut nenä kiinni Professorissa (Charlotte Brontë), jonka sain tänään valmiiksi. Muutin kirjatilaustani Lintuvaarasta vielä tällä viikolla, päätinkin lukea Harry Potterit jälleen kerran! Kolme ensimmäistä odottaa tuolla hyllyssä.

Sami tuli eilen aamulla, mutta minä olin lähtenyt reippaasti yskää ja kurkkukipua uhmaten silmäklinikalle. Eilen oli taas polipäivä, mutta potilaita kyllä vähemmän. Mikro-oftalmoskooppi on lempileluni, ja saatiin sen avulla tutkituksi mm. ranskanbulldog, jolla näkyi kaihimuutoksia molemmissa silmissä mutta ei aivan samanlaisia, sairaus eteni epäsymmetrisesti ja jopa minä osasin sanoa sen aivan selvästi. Kummassakin linssissä näkyi kiinnikemäisiä harmaita säikeitä, mutta kun katsoi vähän sivusta, näki, että ne tulivat pupillista ulos iirikseen asti.

Sami tuli eilen mua vastaan bussipysäkille (aamulla sentään käytin ratikkaa, ettei olisi tarvinnut kiivetä niitä kamalia portaita yskiessään...), ja olin saanut paljon tuliaisia: keisarin morsian -teetä, kaksi purkkia suomalaista hunajaa, ison pussin ruispaloja (enkä ollut edes pyytänyt!), kaksi suklaalevyä, muutamia pyytämiäni vaatteita ja kirjat tietysti, perunoita (vaikka kyllä sanoin, että täältä saa ihan hyviä sveitsiläisiäkin...), pakastetun kappaleen porsaan palvilihaa (kiitos!) ja ison käärön mustaamakkaraa kastikkeineen sekä purkin puolukkahilloa. Tehtiin eilen iltapalaksi perunamuusia niiden kanssa. Oli hyvää...!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti