27.2.2015

M1:ltä ja Leedsistä

No niin, nyt ollaan taas uudennimisellä tiellä, 3-kaistaa suuntaansa, ja tätä pitkin ajetaan nyt sit varmaankin sinne Leedsiin. Eikä muuten ole mitään harhaa, se vihreys siis, nyt sen huomaa, koska tääl on ihan vihreenä kaikki pellot mitä näkyy. Myös pinnanmuotoja alkaa olla aika selkeesti, aika jyrkkiäki mäkiä laskeutuu ja nousee tää tie. Vähän matkaa tää meni päällekäin sen eteläsuuntaan menevän kanssa, niinku semmosel ihme parvekkeella sen toisen alapuolella (meni silta tommosen jonku jokilaakson yli, varmaan piti säästää asvalttia).

Tänne me pysähdyttiin. Tarkempi paikka tais olla Sheffield, tai sitten siitä lähti jatkoyhteys sinne, ei tullu ihan selväks. Lisää porukkaa tuli kyytiin.

Ekat koivut bongattu! Vähän käkkyräisiä mut muuten ihan samoja valkosia ku kotisuomessaki.

Teiden varret on kyl ihan karseessa kunnossa, tosi paljon muoviroskaa lojuu kummallaki puolella. Tai ehkä paikalliset lions clubit ei siivoo niitä niinku nelostietä.

Oon nyt tän reissun aikana yrittäny ehkä neljälle random ihmiselle sanoa jotenki yksinkertaisesti että mitä mä oon tullu tekeen tänne britteihin. Harva edes tietää et eläinlääkisläisten pitää tehä teurastamoharjoittelu (toisaalta, voiko niitä syyttääkään, ei se mitään yleistietoo ole että eläinlääkäreitä on töissä teurastamoissa). "Why would you want to go to an abattoir?" kysyi toi yks kanadalainen tyyppi tuol hostellissa, mä vastasin sille vaan et no, en mä haluaiskaan mut ku se kuuluu meijän food hygiene juttuihin niin se on pakko tehä. No, sit aattelin että alan tästedes vaan sanoon et oon vierailemas kavereitten luona jotka on vaihtareina täällä päin, mikä on siis vain tavallaan totta koska Yvonne ei oo vaihtari ja Katjan luona mä en nyt käy tällä kertaa :D eikä sekään taida olla vaihtari oikeesti... no, mut sen ihmiset tajuu helpommin. No, sit aattelin et oisko se sit muka tyhmää lähtee vieraileen jonku vaihtarikaverinsa luona. Et olinko mä jotenki äh, turha jahkailija ku sillon joululomal aattelin et jos en saa teurastamopaikkaa täältä niin en mä sit viitsi lähtee ollenkaa. Perhana, jos huvittaa lähtee Skotlantiin reppureissaamaan ja käydä lähettämässä terveisia Cardiffin riftiltä (sori, en tiiä mikä se on suomennettuna) tai Abbey Roadilta tai Newfoundlandilta tai Hyväntoivonniemeltä niin sillon pitää lähtee, eikä miettiä et saavutanko mä tässä nyt jotain, opintopisteitä tai jonku harjoittelujutun tai jotain muuta tyhjänpäivästä.

Nyt ollaan muuten Leedsissä. Tää on iso kaupunki, kierrettiin pitkään tommosilla kaikenmailman kierremotareilla, välil sillalla ja välil maata pitkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti